Powiat Słupski

Kalendarz, imieniny

Piątek 18 Sierpnia 2017     Imieniny: Heleny, Bronisława, Ilony

Wybór języka

Wybór języka

Wyszukiwanie

Nawigacja

Dla mieszkańcówZarządzanie Kryzysowe

Przejdź do treści strony

Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz na odtwarzaniu infrastruktury lub przywróceniu jej pierwotnego charakteru.

 

Sytuacji kryzysowej - należy przez to rozumieć sytuację będącą następstwem zagrożenia i prowadzącą w konsekwencji do zerwania lub znacznego naruszenia więzów społecznych przy równoczesnym poważnym zakłóceniu w funkcjonowaniu instytucji publicznych, jednak w takim stopniu, że użyte środki niezbędne do zapewnienia lub przywrócenia bezpieczeństwa nie uzasadniają wprowadzenia żadnego ze stanów nadzwyczajnych, o których mowa w art. 228 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym:

1. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na obszarze powiatu jest starosta jako przewodniczący zarządu powiatu.
2. Do zadań starosty w sprawach zarządzania kryzysowego należy:
1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego planu reagowania kryzysowego,
b) realizacja zaleceń do powiatowych planów reagowania kryzysowego,
c) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego,
d) zatwierdzanie gminnego planu reagowania kryzysowego;
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatów i miast na prawach powiatu;
5) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
6) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.
3. Zadania, o których mowa w ust. 2, starosta wykonuje przy pomocy komórki organizacyjnej starostwa powiatowego właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego.

PLAN DZIAŁANIA SZEFA OBRONY CYWILNEJ POWIATU SŁUPSKIEGO W DZIEDZINIE OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU

Pomorskie Badanie Przestępczości

  Komenda Miejska Policji w Słupsku, realizując program Pomorskiego Badania Przestępczości, będącego częścią Polskiego Badania Przestępczości jest na etapie pozyskiwania informacji o stanie bezpieczeństwa miasta/powiatu/gminy w percepcji mieszkańców.

  W ramach aktywizacji działań służb i środowisk zajmujących się zawodowo problematyką bezpieczeństwa, porządku publicznego oraz opracowując powiatową mapę zagrożeń, gdzie koniecznym jest wspólne badanie zagrożenia przestępczością i poczucia bezpieczeństwa obywateli, Komenda Miejska Policji w Słupsku zwraca się z prośbą o wypełnienie ankiety na temat poczucia bezpieczeństwa w Państwa rejonie.

 

Licznik odwiedzin

Licznik odwiedzin:
Mamy już 5902155 wejść.